
W listopadzie uczniowie rozpoczęli kolejną przygodę z projektem.
W Internecie pojawiły się edukacyjne filmiki matematyczne, opracowane i nagrane przez naszych uczniów. Przedstawiają one między innymi konstrukcje geometryczne (np. symetralna odcinka, dwusieczna kąta). Mają pomóc w zrozumieniu i nauczyć wykonywania podstawowych konstrukcji geometrycznych uczniów naszego gimnazjum, jak również innych szukających pomocy w tym temacie. Uczniowie redagują też blog matematyczny.
Kolejne działania projektowe związane były z wykonaniem makiety szkoły. Uczniowie wykonali pomiary i plany budynku w skali. A następnie dowolną techniką, z różnych materiałów, powstały makiety szkoły. Rezultaty tych prac możemy oglądać na korytarzach szkolnych. W szkole zrobiło się ciekawie i kolorowo. Pracowniami i korytarzami PG1 zawładnęła matematyka. Uczniowie wykonali plansze i plakaty prezentujące wzory, twierdzenia i ciekawostki matematyczne. Zaprezentowali zrobione własnoręcznie modele brył geometrycznych. Do odkrywania wirtualnych wielościanów i konstruowania modeli 3D wykorzystali program komputerowy Poly.exe. Pokazali, że matematyka jest wszędzie. Korzystając z tak popularnej metody wizualizacji, uczniowie na każdej przerwie utrwalają sobie podstawowe wiadomości matematyczne, dyskutują i dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Wszyscy już wiedzą jak w życiu codziennym zastosować m.in. twierdzenia Pitagorasa
i Talesa, jak obliczyć wysokość drzewa rosnącego przed szkołą oraz szerokość rzeki.